Projectleider ICT

Voor onze eindklant in omgeving Eindhoven zijn we op zoek naar een tijdelijke projectleider ICT. In verband met zwangerschapsverlof van een van de collega’s zoeken wij een nieuwe dynamische medewerker die meehelpt om de ICT-projecten uit te voeren en de huidige ICT-omgeving werkend te houden. De rol van de projectleider is erop gericht om met collega’s van leveranciers en ondersteunende diensten de werkzaamheden richting onze interne klant uit te voeren op de best mogelijke manier. Een gedeelte van onze klanten levert directe zorg en ondersteuning aan de cliënten.

Je komt te werken op de afdeling Projecten en Wijzigingen ICT. Op deze afdeling werken nu 2 projectleiders. De medewerkers van de afdeling geven vorm aan ICT-vernieuwingen en verzorgen samen met leveranciers projecten op de volgende gebieden: telefonie, domotica en technische infrastructuur.

 

 

 

 

 

Over de opdracht

Als Projectleider is het voor jou een uitdaging om op kwalitatieve wijze projecten te realiseren binnen de gestelde tijd, budget en overige randvoorwaarden. Jij bent verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van het project, vanaf de kick-off tot en met de overdracht naar de beheerorganisatie. Je draagt zorg voor het verkrijgen van de juiste scope, regelt de inzet van resources, inzet van middelen en bewaakt de budgetten. Gedurende de voorbereiding en uitvoering onderhoud je contacten met de klant en zorg je voor hoge mate van tevredenheid over de wijze van de uitvoering en het behaalde resultaat.

Wat ga je doen?

  • Toezien op de uitvoering van de opdracht gericht op het behalen van het resultaat volgens de gemaakte afspraken met de opdrachtgever;
  • Projectbesprekingen houden met klanten en het projectteam;
  • Bewaken van de voortgang van projecten, inclusief de administratieve processen en voortgangsrapportages;
  • Begeleiden, aansturen en evalueren van projectmedewerkers;
  • Uitvoeren van risico- en requirement analyses met keuzevoorstellen;
  • Uitwerken haalbaarheid en consequenties van keuzevoorstellen en het voorbereiden van go/no-go beslissingen;
  • Bieden van ondersteuning bij de uitvoering van escalatiemanagement (indien nodig);
  • Behartigen van de belangen van de organisatie en de interne klant binnen de kaders van de projecten;
  • Signaleren van nieuwe mogelijkheden tot verbetering van de interne dienstverlening;
  • Zorgdragen voor een goede werkoverdracht;
  • Toewijzen en plannen van werkzaamheden (door het alloceren van medewerkers);

 

 

Wie ben jij?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 4 jaar werkervaring, waarvan minimaal 1 jaar in een vergelijkbare functie;
  • Kennis van projectmanagementmethoden en vaardigheden;
  • Aantoonbare ervaring met infrastructuur oplossingen in bedrijf kritische omgevingen;
  • Specifieke vaardigheden en kennis gericht op motiveren van mensen;
  • Goed analytisch vermogen, stressbestendig, flexibel en resultaatgericht;
  • In staat besluitvaardig en als leider op te treden;
  • Teamplayer
  • Flexibel
  • Ervaring met procesmatig denken en werken is een pré
  • Kennis van en ervaring met Topdesk is een pré
  • Ervaring met werken in een dynamische omgeving is een pré

Overige informatie

De start van de opdracht is 1 oktober voor 36 uur per week, gedurende een periode van 3 tot 4 maanden. Er wordt vanuit kantoor gewerkt. Het maximale tarief waarvoor we in kunnen kopen is €70,00 per uur.

 

 

Meer weten over deze opdracht?

Wij komen graag met jou in contact! 
Stuur je cv naar Robin van de Ven via Robin@it-profile.nl of
neem telefonisch contact op via (040) 234 88 00.

 

 

SOCIAL MEDIA

Volg ons op LinkedIn en blijf op de
hoogte van de laatste nieuwtjes binnen
het IM-vakgebied!

BEZOEKADRES

Graag meer informatie ontvangen?
Laat het ons weten, of maak een
afspraak!

Dorpstraat 162a
5504 HM Veldhoven
+31 (0)40 234 8800
info@im-profile.nl